- KAWASAKI Z GREEK CLUB -
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

- KAWASAKI Z GREEK CLUB -

Welcome to Z family! Let the good times roll.
 
Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας. 23r08c10ΦόρουμΑναζήτησηLatest imagesΕγγραφήΣύνδεσηFacebook GroupYouTube Channel
Όσα από τα μέλη επιθυμούν κ έχουν όρεξη κ γνώσεις μπορούν να γίνουν Moderator (συντονιστες) στο φορουμ,απλά θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τους διαχειριστές.

 

 Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας.

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
LeonidasZ750

LeonidasZ750


Αριθμός μηνυμάτων : 2
Ημερομηνία εγγραφής : 14/11/2016
Ηλικία : 33
Τόπος : Μάνδρα Αττικής

Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας. Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας.   Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας. I_icon_minitime30/3/2017, 4:29 pm

Με αφορμή αρκετά στραβά και αστεία που βλέπω στους δρόμους ή ακούω για το πως είναι το σωστό πλύσιμο της μοτοσυκλέτας μας ..Αποφάσισα να γράψω ένα θέμα σχετικά με το πως πλένετε σωστά την μηχανή με τον λιγότερο δυνατόν εξοπλισμό και χωρίς να παίρνει αιώνες.. Το γεγονός ότι οι μοτοσικλέτες διαθέτουν πολλές αιχμές, πτυχές και λιγοστές επίπεδες επιφάνειες, δυσχεραίνει τον αποτελεσματικό καθαρισμό τους. Ένας επιπλέον μπελάς στη διαδικασία πλυσίματος της μοτοσικλέτας είναι ότι πολλά από τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη της είναι εκτεθειμένα και δεν συμπαθούν καθόλου την υγρασία, γεγονός που θα πρέπει να μας κάνει πολύ προσεκτικούς στη χρήση νερού.

Αρχικά τι δεν κάνουμε ποτέ:

1. Δεν πλένουμε την μηχανή κάτω από τον ήλιο ιδιαίτερα τις ζεστές ημέρες. Ο λόγος είναι ότι ο κινητήρας ανεβάζει σχετικά μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να στεγνώνει η σαπουνάδα μας αλλά και το νερό πάνω στην μηχανή δημιουργώντας λεκέδες. (Τις καλοκαιρινές μέρες δεν συνίσταται επίσης γιατί μπορεί να πάθετε και καμιά ηλίαση). Οπότε διαλέγουμε ένα μέρος με ίσκιο ή πλένουμε την μηχανή αργά το απόγευμα.
2. Δεν χρησιμοποιούμαι απορρυπαντικά (AVA. Palmolive, Skip (ναι το έχω ακούσει και αυτό) που είναι για το σπίτι..Διότι είναι πολύ ισχυρά και μπορούν να χαλάσουν το χρώμα.
3. Δεν πλένουμε φορώντας δαχτυλίδια ή κοσμήματα αφού είναι βέβαιο πως κάποια στιγμή θα έρθουν σε επαφή με το χρώμα της μηχανής με δυσάρεστε συνέπειες.

Επειδή αρκετοί ενδεχόμενα να έχετε τρομάζει από τον όγκο τον αλοιφών κεριών σαμπουάν κτλ που υπάρχουν στην αγορά και κατά περιόδους έχω χρησιμοποιήσει σε διάφορα θέματα να ξεκαθαρίσω πως τα απολύτως απαραίτητα για να πλύνετε την μοτοσικλέτας σας αρκετές φορές, δεν ξεπερνάνε σε κόστος τα 20€ με 25 €.(Η τιμές είναι στο περίπου, ο καθένας μπορεί να τα βρει πιο φθηνά ή πιο ακριβά)

Αναλυτικά:
1. Ένα σαμπουάν ασφαλές για τα κεριά μας, με καλή λίπανση, και καλές καθαριστικές ιδιότητες. Το Gloss Sampoo της Sonax είναι ένα από αυτά και μπορείτε να το βρείτε σχεδόν παντού (6€ Praktiker)
2. Ένα σφουγγάρι-γάντι μικροΐνας, γιατί όχι σγουγγάρι το “κλασικό”??..α) Καθαρίζει λόγω της φύσης του πολύ καλύτερα και β) γιατί τα κλασσικά σφουγγάρια, δεσμεύουν όλη τη βρωμιά στην επιφάνειά τους, και έτσι τη σέρνουμε στο χρώμα της μοτοσυκλέτας μας, χαράζοντας το, και δημιουργούν την ενοχλητική αράχνη. Τα σφουγγάρια-γάντια μικροΐνας είναι πιο αθώα από τα κλασσικά σφουγγάρια, έχουν μεγάλη ίνα ώστε να κρατούν βαθιά μέσα τους την βρωμιά. Έτσι δεν την σέρνουμε στο χρώμα καθώς πλένουμε την μοτοσυκλέτας μας, και δημιουργείται η ελάχιστη δυνατή αράχνη. (3€ σε διάφορα μαγαζιά με είδη καθαρισμού)
3. Μια καλή πετσέτα στεγνώματος με μικροΐνες. Τα δέρματα-πετσιά(είτε συνθετικά, είτε φυσικά), δεν έχουν καθόλου πέλος. Έτσι αν τύχει και πιάσουν κάποιο μικροσκοπικό πετραδάκι, θα το σέρνουν σε όλη την επιφάνεια, γρατζουνώντας την..Όσο πιο μεγάλη και πιο πυκνή ίνα έχει, τόσο το καλύτερο..Πανάκια microfiber Guard (6€ τα 4 Praktiker)
4. Δυο κουβάδες πλυσίματος. Στον ένα κουβά θα κάνουμε τη σαπουνάδα μας, και στον άλλον θα έχουμε καθαρό νερό. Θα περιγράψω παρακάτω για πιο λόγο χρειάζονται δύο κουβάδες.(σίγουρα όλου έχετε έναν αλλά έστω άλλα 3€)
5. Ένα απλό πιστόλι νερού που θα το προσαρμόσετε εύκολα στο λάστιχο και θα έχετε μια αρκετά καλή αλλά όχι καταστροφική πίεση.Είναι πολυ βολικό στο να μην ανοικλείνουμε το νερο συνεχώς, έχει τραγικα μικρό κόστος (αν θυμάμε καλά κάτω απο 3€ από πράκτικερ) και φυσικά κάνουμε οικονομία στο νερό..(Είμαι αντίθετος στα πιεστικά.!! Μια φορά τον χρόνο σε πλυντήριο με πιεστικό και πάλι μόνο σε "σκληρά" και κρυφά σημεία,όπως κινητηρας (ψυκτρες) μοχλικό και κατω απο τα φτερά-ποδιές που δεν μπαίνει χέρι.)
Οπότε μετά τις αγορές είμαστε έτοιμοι για δράση.

Διαλέγουμε ένα μέρος με σκιά (ή αργά το απόγευμα) και πιάνουμε δουλειά.

Πριν ξεκινήσουμε το πλύσιμο της μηχανής μας, πρέπει να κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες:
1. Ταπώνουμε την εξάτμιση με ειδίκη τάπα στεγανοποίησης,ένα κομμάτι ύφασμα ή ακόμη και με πλαστική σακούλα.(Στο εμπόριο πωλούνται τάπες του είδους σε διάφορες διαμέτρους και καλό θα ήταν πριν αγοράσουμε κάποια, να δοκιμάσουμε αν εφαρμόζει άριστα στο τελικό της εξάτμισης).

2. Βεβαιωνόμαστε, ότι όλες οι τάπες, τα καλύμματα και οι ηλεκτρικές συνδέσεις, όπως και η «πίπα» του μπουζί, είναι σφικτά τοποθετημένα.

Ξεκινάμε:
1.Αφού καθαρίζουμε καλά τους κουβάδες από σκόνες που ίσως έχουν. Γεμίζουμε τον ένα κουβά μας με καθαρό νερό, και στον άλλο φτιάχνουμε την σαπουνάδα μας. Χρησιμοποιούμε πάντα την αναλογία σαμπουάν-νερού που αναφέρεται στη συσκευασία του σαμπουάν. Ένας τρόπος ώστε να έχουμε καλά ανακατεμένη σαπουνάδα, είναι να γεμίσουμε μέχρι την μέση τον κουβά μας, να προσθέσουμε το σαμπουάν, και έπειτα να συμπληρώσουμε με την υπόλοιπη ποσότητα νερού. Έτσι θα ανακατευτεί σωστά το σαμπουάν και θα δημιουργήσει πλούσιο αφρό. Αν ρίχναμε αρχικά το σαμπουάν και έπειτα το νερό, το σαμπουάν θα κόλλαγε στον πάτο του κουβά. Αν ρίχναμε αρχικά όλο το νερό, και στο τέλος το σαμπουάν, θα χρειαζόταν πολύ καλό ανακάτεμα του διαλύματος με το χέρι.

2.Ρίχνουμε το γάντι μικροΐνας μας στον κουβά με τη σαπουνάδα και το αφήνουμε 5 λεπτά να μουλιάσει.( Με το γάντι μικροΐνας καθαρίζω μόνο τεπόζιτο και τα πλαστικά μέρη, για ζάντες ψαλίδια και καλάμια τα κάνω με 1 ή 2 πανάκια microfiber)

3.Βρέχουμε καλά όλη την μοτοσυκλέτα με ρυθμισμένο το πιστόλι σε ψεκασμό.
Ρυθμίζουμε το πιστόλι στην ευθύβολη ριπή νερού και επιμένουμε σε σημεία που δεν φτάνει εύκολα το χέρι (φτερά-ποδιές).
Αποφεύγουμε να χτυπάμε με πίεση νερού τα κατώθι σημεία προς αποφυγήν "παρεξηγήσεων" μαζί τους(π.χ. Τσιμούχες και ρουλεμάν τροχών, της ψύχτρες του ψυγείου,διακόπτες και όργανα)

4.Πλένουμε ένα πάνελ(π.χ.το τεπόζιτο) με οριζόντιες κινήσεις, ξεκινώντας από τα ψηλά, προς τα χαμηλά.(Αν πλέναμε από τα χαμηλά προς τα ψηλά, όλη η βρωμιά που υπάρχει στα χαμηλά θα τη σέρναμε στα ψηλά. Αν πλέναμε με κάθετες κινήσεις, θα γινόταν το ίδιο. Πλένοντας με παράλληλες απαλές κινήσεις περνάμε όλες τις επιφάνειες από τα ψηλά προς τα χαμηλά, για να πετυχαίνουμε τη μικρότερη δυνατή ζημιά στο χρώμα.)

5.Βουτάμε το γάντι μικροΐνας μας στον κουβά με το καθαρό νερό, και το ξεπλένουμε. Θα καθαρίσει και θα είναι έτοιμο για το πλύσιμο του επόμενου πάνελ.

6.Ξεπλένουμε με καθαρό νερό, και στεγνώνουμε την μοτοσυκλέτα μας με τα πανάκια μικροΐνας.(Καλό είναι να μην σέρνουμε το πανάκι μας στην επιφάνεια, αλλά να την «ταμπονάρουμε». Έτσι θα πετύχουμε τη μικρότερη δυνατή ζημιά στο χρώμα.)Για πιο εύκολο στέγνωμα χρησιμοποιούμαι βιαστικά το ένα microfiber για να πάρει το πολλά νερό και με το δεύτερο που είναι στεγνό περνάμε πάλι όλο την μοτοσυκλέτα μας για να πάρει ότι έχει μείνει. (και για το σκούπισμα καλό είναι να εφαρμοστεί η τεχνική από πάνω προς τα κάτω).
Με αυτόν τον τρόπο πλυσίματος, καταφέρνουμε να έχουμε ένα συνεχώς καθαρό σφουγγάρι, το οποίο δεν θα σέρνει την βρωμιά από το ένα πάνελ στο άλλο. Το σφουγγάρι θα λερώνεται λίγο πριν πλυθεί(στο τέλος κάθε πάνελ δηλαδή, αφού τότε θα κάνουμε τα χαμηλά).
Αν δούμε ότι ο κουβάς με το καθαρό νερό μαυρίσει, τότε καλό θα ήταν να τον αδειάσουμε και γεμίσουμε με καθαρό νερό.

Συντήρηση αλυσίδας:

1.Καθαρισμός:
Όσο αφορά το καθαρισμό της αλυσίδας, πέρνουμε ένα μπολάκι μικρό και ένα παραφινέλαιο(απο το φαρμακείο) Τα σπρέι είναι πιο ακριβά, και το πολύ πολύ να κάνουν την ίδια δουλειά. Ξεκινάμε και περνάμε με το πινελάκι για αρχή για να φύγουν οι πολλές βρωμιές,(Προσέχουμε!! μην πάει παραφινέλαιο σε δισκόπλακες/τακάκια και στο λάστιχο, γιατί θα γλυστράει μέχρι φύγει) Προσωπικά θεωρώ must τον καθαρισμό κάθε 1000-1500 χλμ.
Ψεκασμός ανά 300-500χλμ (πιο συχνά αν πάμε και χώμα). Μετά αναλόγα με το πόσο την καθαρίζει κανένας, σε κάποια σημεία δεν θα έχει φύγει η βρομιά εντελώς..Υπάρχουν στο εμπόριο βούρτσες για καθάρισμα ή μπορούμε αν δεν εχούμε να δοκιμάσουμε μια παλιά οδοντόβουρτσα( αυτή η μέθοδος είναι πολύ χρονοβόρα και κουραστηκή) Και στο τέλος με την σαπουνάδα που μας έχει μείνει, την πλένουμε με ένα σφουγγάρι πιάτων και την στεγνώνουμε με παλιά πετσέτα..
Το πλύσιμο της αλυσίδας πρέπει να γίνεται τακτικά για να γλυτώνουμε την σύντομη αλλαγή της. (Αυτής αλλά και των γραναζιών που κοστίζουν αρκετά).
Δεν ρίχνουμε αντισκωριακά(wd40) κ.α. Για να μην έχουμε θέματα τα o-ring/x-ring..

2. Λίπανση:
Για την λίπανση τώρα της αλυσίδας τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα..
Συνήθως οι κατασκευαστές προτείνουν την λίπανση κάθε 500χλμ περίπου ή ανάλογα με την χρήση.( μια μοτό που κυκλοφορεί κυρίως στην πόλη με χαμηλές ταχύτητες μπορεί να θέλει κάθε 1000χλμ, ενώ η ίδια μηχανή αν κάνει συχνά ταξίδια στην εθνική με υψηλές ταχύτητες θέλει πιο συχνά).
Το σίγουρο είναι ότι λιπαίνουμε μετά την βόλτα μας που η αλυσίδα είναι ζεστή και το λιπαντικό μπορεί να εισχωρήσει καλλίτερα και πάντα από την εσωτερική πλευρά της (αυτήν που έρχεται σε επαφή με τα γρανάζια ). Ιδανικά θα το κάνουμε το βράδυ για να δώσουμε στο λιπαντικό τον απαιτούμενο χρόνο να πιάσει καλά πάνω και να ελαχιστοποιήσουμε έτσι τα φτύσιμο στην ζάντα. Επίσης δεν αδειάζουμε όλη την φιάλη.
Ένα ή δύο περάσματα είναι αρκετά . Κάποιοι πάνε ακόμα πιο πέρα και σκουπίζουν την αλυσίδα αφού την λιπάνουν ώστε να μαζέψουν τα πλεονάζον λιπαντικό κυρίως από την εξωτερική πλευρά και από τα πλάγια
Ουσιαστικά μας ενδιαφέρει να λιπάνουμε τα σημεία που έρχονται σε επαφή με τα γρανάζια και να δημιουργήσουμε ένα προστατευτικό στρώμα πάνω από τα o-ring. Τα εσωτερικά μέρη την αλυσίδας λιπαίνονται από το γράσο που έχει βάλει ο κατασκευαστής και κρατιέται στην θέση του από τα o-ring.

Μερικά γενικά TIPS παρατηρήσεις:
1.Αν έχουμε ένα επίμονο λεκέ ποτέ δεν ασκούμαι πίεση με το πανί ή χρησιμοποιούμαι νύχια κτλ. Απλά περνάμε απαλά πάρα πολλές φορές το ίδιο σημείο. Αν και πάλι δεν έχουμε το επιθυμητό τότε ίσως χρειάζεται κάποιο πιο ισχυρό χημικό (πχ για ξεραμένο ρετσίνι) είναι προτιμότερο να μείνει και μετά το πλύσιμο ο λεκές μέχρι να προμηθευτούμε το κατάλληλο προϊόν παρά να γεμίσουμε την μοτοσυκλέτα μας με στάμπες και γρατσουνιές από μόνοι μας.
3) Αν δεν έχετε χρόνο να πλύνετε το αυτοκίνητο καλύτερο είναι να μην ξεκινήσετε και το κάνετε βιαστικά (δεν ισχύει το γοργόν και χάριν έχει)
4) Αν και δεν ανήκει άμεσα στις συμβουλές πλυσίματος ποτέ μην αφήνετε κουτσουλιές πουλιών πάνω στο χρώμα ξεπλύνετε τες με λίγο νερό όσο το συντομότερο δυνατόν αφού περιέχουν οξέα και χαλάνε το βερνίκι της μοτοσυκλέτας μας.

Μετά από αυτή την διαδικασία η μοτοσυκλέτα μας είναι έτοιμη (λογικά δεν πρέπει να σας πάρει πάνω από 45 λεπτά), αλλά υπάρχει κάτι ακόμα που πρέπει να κάνετε....να πλύνετε καλά όλα πανιά, κουβά, και το γάντι που χρησιμοποιήσατε ώστε να είναι "ετοιμοπόλεμα" για την επόμενη φορά.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Το πλυσιμο της μοτοσυκλετας μας.
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
- KAWASAKI Z GREEK CLUB - :: Τεχνικά Ζ750-Ζ800-Ζ1000 :: Γενικά Τεχνικά-
Μετάβαση σε: